Laura Brantegem
Foto.jpg

Wie ben ik?

Dag beste lezer,

Ik ben Laura Brantegem. Net als alle andere leden van deze wiki-pagina zit ik in mijn eerste jaar Maatschappelijke Veiligheid aan de Katholieke Hogeschool VIVES in Kortrijk. Ik woon in Oordegem. Dit is een klein dorpje in Oost-Vlaanderen. Voorlopig pendel ik nog elke dag heen en weer tussen Oordegem en Kortrijk.

Een deel van mijn vrije tijd gaat naar Speelplein De Ravotter in Zonnegem. Ik zit namelijk in de stuurgroep van dit speelplein. Dit houdt in dat wij regelmatig moeten vergaderen over van alles en nog wat, maar ook dat we toffe activiteiten mogen organiseren voor onze mede-animatoren.

Partnergeweld

Binnen de opleiding Maatschapelijke Veiligheid krijgen we het vak Project Integrale Veiligheid. Bij de start van dit vak kreeg iedere projectgroep een gemeente toegewezen. Wij (groep 7) kregen de gemeente Blankenberge. Daarna moesten we zelf op zoek gaan naar een veiligheidsprobleem binnen deze gemeente. Wij hebben voor het thema partnergeweld gekozen. Via onderstaande video wil ik een beeld geven van hoe erg partnergeweld is.

Documenten Sadanopdracht

Voor een ander vak, genaamd Informatievaardigheden moesten we verschillende opdrachten uitvoeren. Deze opdrachten worden Sadanopdrachten genoemd.

Via onderstaande linken kunnen de bestanden die ik gemaakt heb voor mijn Sadanopdracht bekeken worden.
Klik hier voor mijn Word-document
Klik hier voor mijn PowerPoint
Klik hier voor mijn Excel-bestand