specialistenlijst

1: Groenen Anne.
Groenen Anne zijn we op het spoor gekomen omdat we opzoek waren naar bronnen omtrent ons onderwerp partner.
Ze is een expert over partnergeweld. Als studie heeft ze de masteropleiding in de criminologie gevolgd en is hierin ook afgestudeerd. Nu is ze onderzoeker die onderzoeken over partnergeweld leid. Anne geeft ook les aan de KU Leuven waar ze het vak mens en maatschappij doceert.

Contact gegevens:
- e-mailadres: eb.eromsamoht|neneorg.enna#eb.eromsamoht|neneorg.enna

Relevante publicaties:
- Groenen, A., Matkoski, S. (2014). partnergeweld: screening en risicotaxatie. Antwerpen: Maklu.
- Groenen, A., Vervaeke, G. (2006). Risicofactoren van fysiek geweld bij stalking. Panopticon (6), 97-98.
- (2011). Partnergeweld. Als liefde een gevecht wordt…. (Groenen, Anne, Ed. Jaspaert, Emma, Ed. Vervaeke, Geert, Ed.). Leuven: Acco.

2: Meijer Marten
Meijer M werd voor verschillende aspecten gebruikt. Hij heeft veel geschreven over de persoonlijkheden van daders van partnergeweld. Dit hadden we nodig om een beter zicht te krijgen in de verschillende soorten daders. Hij was ook een goede bron om te gebruiken in onze opdrachten van informatievaardigheden als schrijver over ons onderwerp.
Meijer Marten is van beroep kind en jeugdpsychiater in het Academisch Centrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie Curium, die ook onderzoek doet naar de verschillende soorten van daders van partnergeweld.

Relevante publicaties

3: renée römkens.
renée römkens werd gebruikt als bron in het boek "Uit het veld geslagen, knelpunten na partnergeweld". uit het onderzoek naar waar ze verwees hebben we veel informatie gevonden over de vrouw als slachtoffer van partnergeweld.
Prof. dr. Renée Römkens. Is de directrice van het Atria instituut voor emancipatie en vrouwengeschiedenis.Ze doet onderzoek naar de positie van de vrouw doormiddel van historische documentatie.

Contact gegevens:
- ln.ytilauqe-attela|snekmor.r#ln.ytilauqe-attela|snekmor.r

Relevante Publicaties:
- (Sociaal wetenschappelijk en statistische bron) titel: Een scheiding brengt de vrouw in gevaar. Geschreven: 15 mei 2008, Auteur: Renée Römkens